2017, och en tanke

Första inlägget för 2017. Hoppas ni alla har haft en trevlig julledighet. Jag har läst på, så var beredda på fler inlägg!

Jag har även gått igenom några listor över de bästa böckerna som publicerades 2016 enligt diverse kritiker. Jag tror inte att jag har läst en enda av dessa böcker, och då läser jag ändå en hel del. Dessa ska alltså vara de allra bästa av de bästa… och listorna misslyckades ändå med att få böckerna att verka intressanta, trots att många av dem säkert är det. Jag tror att det ligger ett problem i hur man skriver om litteratur. En “bra” recension borde väcka intresse och förmedla en upplevelse, någon slags känsla. Det korta listformatet verkar inte vara särskilt lämpligt för det åtagandet, så jag skippar min egen 2016-lista.

Lämnar er med mina favoritkritiker (Statler och Waldorf från Mupparna) och fortsätter som vanligt.

statlerwaldorf
Statler: You know, there’s nothing like grand opera.
Waldorf: Yep, and that was nothing like it.

Leave a Reply

